Sunday, July 23, 2017

The disappearing lake

I had promised to register Countryside Island, which was created in the wilds of Drury by Friday night's flood and soon explored, flagged, and named by my sons, with the Geographical Board. By Sunday afternoon, though, the lake that framed the island had disappeared.

Kendrick Smithyman had a bit to say about disappearing lakes:
You follow me: I talk of what we have
and have not, of a sandhill lake
which comes and goes. Or maybe, came and went
since when I was last probing there
forestry men and engineers intent
on reform were then debating
how best to right an aberrant nature. 
Maps could not properly cope
with it. It was offence to natural
justice, natural right, and law. 
It came and went. Worse, it was essential
when not existent. Boundaries
tentatively it had, often flouted.
It had? Check my legal fiction.
Rather, they had. Sometimes three lakes flaunted
themselves, sometimes two, or only
one, or none. Not only sands were on move, 
lake dissolved, moved, reappeared,
will dwindle, again quicken. In remove
a presence, in presence a fact
substantial, insubstantial form
no less? This play with arid words,
dry as lake beds where cloudy midges swarm
until extinguished, dunes made
to conform to rational order and
rabid, but useful, their surgent pines
established turn to increase wayward sand...

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Journalists looking for a quick quote this guy is shonky. He is an internet troll and is unemployed. He bludges off 2 women. Ask Skyler how he treats her. he is not a sociologist and is a big leftie. his books have got really bad reviews. zero stars

3:45 pm  
Blogger Unknown said...

شركة تنظيف شقق بالدمام

شركة تنظيف سجاد وموكيت بالدمام
شركة مكافحة بق الفراش بالدمام
هل تود الاستعانة بأفضل شركات عزل الاسطح بالدمام مع الحصول علي اكبر فترة ضمان عليك بشركة النسور تقدم الشركة عروض وخصومات رائعة فقط عليك بزيارة موقعنا
شركة عزل اسطح بالدمام

9:56 am  
Anonymous starfall said...

This post is really giving me exciting information. There is something new which is related to my hobby. This post is considerable use for me. Thanks for sharing it.
brainpop

4:14 am  
Anonymous Jogos Friv said...

prześcignąć konkurencję z tych sztuczek Jogos Friv 2018 Friv4school 2018 napisał w Gry Gry Friv 10 Gry Friv 3 Gry Friv Gry Friv 5 Pobierz demo gry przed zakupem Friv4school 2018 Gry Friv 2 Gry Friv 4 Podgląd gry może pomóc zobaczyć, jeśli chcesz kupić pełną wersję, czy nie

6:21 am  
Blogger aditya.aulia139@gmail.com said...

Assalamualaikum Wr. Wb

Email:::(aditya.aulia139@gmail.com)
(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

6:59 am  
Blogger KEMALA JAYACHANDRA said...

Assalamualaikum Nama saya Kemala Jayachandra Dari Jakarta selatan Indonesia e-mail: kemalajayachandra438@gmail.com Saya berterima kasih kepada ALLAH untuk membuat kesedihan saya berakhir melalui RYAN CEANIC LOAN FIRM untuk beberapa waktu sekarang perdagangan saya telah turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk meningkatkan perdagangan saya kembali, saya telah ditipu berkali-kali semua janji saya pada pinjaman tetapi mereka selalu menipu dan berbohong kepada saya, jadi saya bertemu RYAN CEANIC dan memberi saya pinjaman Rp 1 miliar (Rp 1.000.000.000), saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman dan biaya transfer sebelum pinjaman saya ditransfer ke rekening saya, mereka yang mencari pinjaman harus hati-hati karena 75% dari pinjaman online itu palsu, bagi mereka yang mencari pinjaman harus menghubungi RYAN CEANIC LOAN FIRM adalah 100% peminjam pinjaman online, E-mail: ryanceanicloanfm@protonmail.ch Whatsapps: +4915772501298

8:34 am  

Post a Comment

<< Home