Sunday, November 11, 2018

A lesson in technology



I'm giving a weekly lesson at my son's school. The teacher asked me to deal with technology, which is a term theme, so today I discussed the Moriori waka korari, or wash-through raft. 

The Moriori were Polynesian, but the bleak Chatham Islands that they discovered & settled lacked the tall trees that could be made into ocean-going vaka. Moriori improvised, & made the waka korari from from kelp & reeds. 

The boat appeared flimsy, but early European visitors noticed the way that it remained stable, in the cold swells of the Southern Ocean, because it floated slightly under the water. Moriori could steer the waka korari to isolated, bird-rich rocks dozens of kilometres from their main islands; Europeans who tried to follow them in whaleboats and skiffs often found themselves capsized. 

As far as I'm concerned, Bill Gates & Steve Jobs had nothing on the Moriori.

14 Comments:

Blogger Richard said...

Good work Scott!

7:38 pm  
Anonymous New Telecom Technology said...

The boom in IT services is under threat of technology-led disruption. Seven-hundred million Indians are under-30 with half under the age of 15, many more than in China. How will they rise?

In India, freedom to choose is hindered by regulatory and tax complexity. The only way forward for India in this digital world is facilitating broadband over the already ubiquitous cable television wire. You can have a check at latest Indian broadband technologies now.

4:57 pm  
Anonymous Anonymous said...

such a luddite. what a joke. asked to talk on technology. ask his wife and Skyler. he barely knows where the button on the kettle is. His kids know way more than him. get him in a car and hes dangerous. This alt leftie will always claim the past was betterthat why he knows what the word luddite means. get a real job man and quit fooling the folks. most of us know you are a big fraud.

6:34 am  
Blogger Unknown said...

A good way to give a lesson and discuss technology. Travelers as well as readers would be happy enough to read this nice blog post. cheap jfk park and fly deals

12:58 am  
Anonymous Anonymous said...

Nice blog..! I really loved reading through this article. Thanks for sharing such a
amazing post with us and keep blogging... AngularJS Training in Chennai | Best AngularJS Training Institute in Chennai |

12:30 am  
Blogger Rithi Rawat said...

Outstanding blog thanks for sharing such wonderful blog with us ,after long time came across such knowlegeble blog. keep sharing such informative blog with us.

machine learning classroom training in chennai
machine learning certification in chennai
top institutes for machine learning in chennai
Android training in velachery
PMP training in chennai

6:51 pm  
Blogger Seema Singh said...

canon printer support usa
hp printer support chat
hp printer customer service number usa
epson printer support toll free number
phone number to canon customer service
epson printer customer care phone number

5:24 pm  
Blogger Kala Kutir said...

Your content was really amazing, thank you so much for sharing this informative blog.
Lifestyle Magazine

9:34 pm  
Blogger Just Info said...

Nice blog, Visit for the best Truck Painting & Branding, Floor Marking Paint and School Bus Painting.
School Bus Painting

9:13 pm  
Anonymous Packers And Movers Bangalore said...

I must say you had done a tremendous job,I appreciate all your efforts.Thanks alot for your writings......Waiting for a new

Packers And Movers Bangalore

1:04 am  
Blogger cooperbridget said...

Salam untuk semua Warga Negara Indonesia !!!
perusahaan kami siap untuk mendengarkan perusahaan, perusahaan swasta dan individu yang tertarik untuk memperoleh pinjaman modal dan bentuk pinjaman lainnya untuk berbagai keperluan dengan tingkat bunga rendah dan durasi pinjaman yang terjangkau.
Kami menggunakan platform iklan online perusahaan kami untuk mengumumkan kepada masyarakat umum bahwa kami menawarkan pinjaman kepada perusahaan swasta, perorangan, pemilik bisnis e.t.c dengan suku bunga rendah.

Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa perusahaan pinjaman kami adalah organisasi pinjaman global yang didedikasikan untuk menyediakan pinjaman tunai yang dijamin cepat untuk individu dan perusahaan yang memenuhi syarat dengan tingkat bunga bersubsidi per tahun. Kami telah membantu sejumlah perusahaan swasta, perorangan dan organisasi yang telah menghadapi kesulitan keuangan secara global dan sedang mencari perusahaan pinjaman swasta yang andal.

Saat Anda melamar bersama kami, Anda melamar dengan perusahaan tepercaya yang peduli dengan kebutuhan keuangan Anda dan perusahaan kami juga memberikan saran keuangan kepada pelanggan yang ingin meminjam pinjaman tentang cara berinvestasi dengan bijak dan pilihan bisnis untuk dijalani. Kami akan mengurus Anda melalui seluruh proses dan proses perusahaan kami sangat mudah dan staf kami selalu siap untuk melayani Anda kapan saja dan kapan saja ..

Datang ke kantor kami hari ini atau Anda dapat menghubungi kami melalui email Madam Bridget Cooper: cooperbridget22@gamil.com
Anda juga dapat menghubungi kami untuk informasi lebih lanjut

Anda bisa mendapatkan pinjaman berikut dari kami;

Pinjaman modal bisnis,
Pinjaman pribadi,
pinjaman perumahan,
Pinjaman bebas hutang,
Pinjaman pendidikan,
pinjaman pendirian perusahaan,
Pinjaman individu,
Pinjaman perawatan kesehatan
Pinjaman pertanian
Pinjaman mobil

Jangan ragu untuk Hubungi kami hari ini dan rasakan peluang perubahan kehidupan finansial yang ditawarkan perusahaan kami. Jadilah saksi penawaran kami hari ini sehingga Anda dapat memberi tahu orang lain yang membutuhkan pinjaman untuk juga mengalami kebebasan finansial yang Anda miliki.

Sekali lagi Anda dapat menghubungi kami melalui email: cooperbridget22@gamil.com
Datang dan alami kebebasan finansial karena dengan perusahaan kami, pencarian Anda untuk perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan telah berakhir.

12:20 pm  
Blogger Fitri Reza said...

Nama :: Fitri Reza
Email :: Fitrireza72@gmail.com
Whatsapp :: +6285775967323
Negara :: Indonesia



Nama saya Fitri Reza dari Indonesia, saya pernah mengalami kesulitan keuangan yang sangat sulit di masa lalu dan saya telah ditipu oleh pemberi pinjaman palsu yang mengambil dari saya dan tidak pernah benar-benar memberi saya pinjaman, sampai baru-baru ini ketika saya mendengar tentang perusahaan (FEMI OTEDOLA LOAN FIRM), yang memberikan pinjaman nyata dan sah, setelah berpikir serius saya sampai pada kesimpulan dan mengajukan pinjaman, setelah beberapa langkah, saya menyelesaikan proses dan saya menerima pesan dari perusahaan bahwa saya pinjaman telah ditransfer, pertama saya berpikir itu adalah lelucon dan saya lari ke ATM dan saya memeriksa dan mengetahui bahwa itu benar dan saya bersumpah untuk membagikan ini kepada semua orang bahwa FEMI OTEDOLA LOAN FIRM adalah nyata dan mereka memiliki bukti untuk saya bahwa memang ada perusahaan pinjaman yang sah dan jujur di luar Indonesia. jika Anda saat ini menghadapi masalah keuangan dan Anda ingin perusahaan pinjaman yang dapat dipercaya membantu Anda, hubungi FEMI OTEDOLA LOAN FIRM hari ini dan dapatkan pinjaman dengan cepat ..

Kontak
Perusahaan :: FEMI OTEDOLA LOAN FIRM
Email :: Femiotedolaloanfirm@gmail.com
Whatsapp :: +1 (409) 213 4322 Or +1(469) 464-5833

12:37 pm  
Blogger Real Talks said...

This comment has been removed by the author.

11:24 pm  
Blogger Real Talks said...

Thanks for sharing this nice article.
hashtags for ram mandir

11:25 pm  

Post a Comment

<< Home